24/12/2015

La ‘justícia sense paper' s'ajorna al febrer i es vol que sigui total a l'estiu

L'anunci del ministre de Justícia de “paper zero” als jutjats el pròxim 1 de gener per la digitalització dels processos no es complirà i ahir va ser qualificat de “propagandístic” per part del Sindicat de Secretaris Judicials (Sisej) , que reclamen un “calendari realista”. Per la seva banda, els catorze col·legis d'advocats catalans van anunciar ahir un calendari d'implantació progressiva per assolir l'expedient judicial electrònic, no només l'acceptació de demandes i escrits com a la resta de l'Estat espanyol, segons el Consell de l'Advocacia Catalana.

A Catalunya, els operadors rebran les notificacions del jutjat a través de la plataforma LexNET, del ministeri, i hauran de presentar les demandes a través del sistema de la conselleria, l'E-Justícia.cat. Així, l'1 de febrer del 2016 els advocats presentaran les demandes via telemàtica als jutjats socials, i a l'àmbit civil i contenciós serà entre l'abril i el juny, mesos en què també han de rebre les notificacions del jutjat. En l'àmbit penal no hi ha cap data prevista.

Font: elpuntavui.cat