18/03/2024

Comunicat de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Girona relatiu a les restriccions d’accés de l'advocacia als centres penitenciaris.

El Col·legi de l’Advocacia de Girona expressa la seva profunda preocupació davant les restriccions d’accés als centres penitenciaris.

Arran de les protestes dels funcionaris de presons el nostre Col·legi ha pogut constatar, a través de diferents col·legiats i col·legiades, que s’està privant l’accés de l’advocacia als centres penitenciaris i també s'impossibilita la comunicació per videoconferència amb els reclusos.

Mostrem el nostre ferm rebuig a aquestes actituds que afecten greument els drets fonamentals dels reclusos i posen en perill el dret de defensa i el dret a la tutela judicial efectiva.

En aquest marc la privació de l’advocacia als centre penitenciaris pot ser constitutiva d’un delicte contra la llibertat individual i és per això, i per la vulneració dels drets fonamentals que s’està produint, que demanem als protestants que facin compatible els seus drets laborals amb el dret de defensa i la tutela judicial efectiva, als que tenen dret tots els interns.

Girona, 18 de març de 2024