03/10/2022

7 de cada 10 espanyols estan en contra que s’utilitzin animals per caçar

Set de cada deu espanyols no està d’acord que s’utilitzin animals auxiliars per caçar, segons una enquesta realitzada per l’empresa Ipsos i destinada a conèixer l’opinió de la societat entorn de la protecció i drets dels animals i sobre la llei de benestar animal que ha aprovat el Govern i s’està tramitant al Congrés.

Les claus de la llei de protecció animal que enfronta caçadors i animalistes

El sondeig, encarregat pel Ministeri de Drets Socials, que és l’impulsor de la nova regulació, indica que 8 de cada 10 espanyols estan preocupats per la protecció dels animals i un percentatge encara més gran, 9 de cada 10, creu que s’han de reconèixer els seus drets a través d’una llei. Per tant, segons aquestes dades, l’opinió majoritària és a favor de la nova llei. Malgrat això, la normativa ha despertat recels al món rural i entre sectors afectats com les botigues de mascotes o les granges pelleteres.

Per satisfer les peticions d’aquests àmbits, la normativa s’ha rebaixat des de les pretensions inicials del Ministeri de Drets Socials al text aprovat definitivament al Consell de Ministres el mes d’agost passat. A més, el PSOE ha presentat una esmena al Congrés destinada a deixar fora de la regulació els animals de caça, cosa que, segons denuncien els animalistes, debilitaria encara més l’abast d’una normativa destinada a protegir els animals de l’entorn urbà. Els toros, els animals de producció o els que s’utilitzen en les investigacions científiques, estan regits per lleis específiques.

Investigació i circs

En relació amb això, l’enquesta, realitzada amb 800 entrevistes telefòniques, indica que entorn del 60% d’espanyols accepta que s’utilitzin animals en investigacions veterinàries destinades a millorar la salut i un percentatge semblant que s’utilitzin en l’alimentació d’éssers humans. Però malgrat la pretensió del PSOE de deixar fora de la regulació als animals de caça, tal com sol·licita la Reial Federació de Caça, set de cada deu espanyols no comparteix que en les activitats cinegètiques s’utilitzin gossos, perdius o fures.

Així mateix, un 70% no recolza que s’utilitzin animals en circs i en festes populars i puja al 80% els que rebutgen que s’utilitzin en celebracions taurines. En consonància (tret de la protecció als toros, que s’ha deixat fora), la llei prohibeix que s’utilitzin animals en activitats circenses, en baralles d’animals i regula la utilització en cavalcades o romeries. A més, s’ha tramitat de manera paral·lela a un enduriment del Codi Penal del delicte de maltractament animal.

La valoració

Segons el Director General de Drets dels Animals, Sergio García Torres, l’enquesta «mostra una realitat» que el Govern «ja intuïa i que la societat «ha plasmat en el procés d’al·legacions, on se n’han presentat més de 6.000 i el 90% tenien la implicació clara d’augmentar la protecció dels drets dels animals». «Ara ens toca a les administracions posar el nivell que ens exigeix la ciutadania i, per fer-ho, la llei de protecció dels animals és un primer pas», conclou.

Redacció: Patricia Martín

Enllaç: https://www.elperiodico.cat/ca/societat/20221001/enquesta-llei-animals-caca-76377014

Font:  www.elperiodico.cat