07/03/2014

Visita al jutjat de Puigcerdà

5 de març de 2014

El passat dimecres 5 de març, una comissió de la Junta de Govern del Col·legi d’Advocats de Girona acompanyats pel Sr. Abel Pié, president de la Comissió de Relacions amb l’Administració de Justícia (CRAJ) del Consell de Col·legis d’Advocats de Catalunya, es van desplaçar a Puigcerdà per tal de reunir-se amb els companys d’aquell partit judicial i tractar la problemàtica que fa temps venen patint al jutjat i que ja va donar lloc a una inspecció per part del CGPJ.

Els advocats de Puigcerdà es queixen que, tant ells com els d’altres partits judicials que hi actuen, venen patint, des de fa temps i encara més a conseqüència de la queixa esmentada, un tracte incorrecte per part d’algun funcionari i conductes que obstaculitzen el bon desenvolupament de la feina dels professionals, sense que hi hagi una actuació per part del secretari judicial que ho impedeixi. A més el jutjat limita les hores de consulta -de 9 a 11- i concentra els dilluns els judicis ràpids que, en no tenir el Fiscal resencial, s’allarguen excessivament.

La reunió es va celebrar amb els advocats de la zona, posteriorment amb el jutge i en darrer terme amb el secretari judicial. La conclusió és que s’ha constatat la realitat i gravetat d’aquest problema, que afecta al funcionament del servei públic i al desenvolupament de la feina dels advocats, i s’ha acordat trametre un informe a l’Audiència Provincial de Girona i al TSJC per tal que es prenguin les mesures oportunes en el cas que el propi jutjat no les adopti de manera immediata. Igualment es va instar al secretari judicial que actués, que prengués les mesures oportunes per eliminar aquests problemes i, entre ells i de forma immediata, la limitació de l’horari de consultes de 9 a 11, cosa totalment inadmissible en la prestació d’un servei públic.

Carles Mac-Cragh Prujà

Degà