28/07/2021

El Govern aprova la llei amb què es podrà crear una empresa amb un capital d’un euro

El Govern espanyol ha aprovat la llei de Creació i Creixement Empresarial, que simplifica i agilitza els processos de fundació i ampliació de les companyies. La mesura estrella de la norma, impulsada per la secretaria d’Estat d’Economia i Suport a l’Empresa, és l’eliminació del requisit de 3.000 euros de capital mínim per crear una empresa. Amb la nova regulació, es podrà crear una societat de responsabilitat limitada amb un euro.

La normativa també promourà la lluita contra la morositat, un fenomen que perjudica especialment les pimes, limitant a les empreses que incompleixin els terminis de pagament l’accés a subvencions públiques. A més també es busca generalitzar l’ús de la factura electrònica.

La norma, anomenada «Crea i creix», busca reforçar les bases per a la recuperació econòmica posterior a l’esclat de la covid-19 i que les empreses puguin crear-se amb menys traves que les actuals.

Font: Regió7