20/05/2022

Advocats reclamen una mesura cautelar “immediata” per desallotjar ocupants il·legals d’habitatge

L'ocupació il.legal d'habitatges | Globalpacta

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús Maria Sánchez García, ha reclamat aquest dijous una “mesura cautelar immediata” per desallotjar ocupants il·legals d’habitatge. Sánchez ho ha dit durant el primer Congrés d’Ocupació Il·legal que s’ha inaugurat avui a Màlaga. La ministra de Justícia, Pilar Llop, ha presidit l’acte i ha assegurat que l’ocupació il·legal és “una realitat que preocupa molt seriosament el govern i que ens obliga a ser molt rigorosos i evitar confusions”. Llop ha recordat que tant el dret a la propietat com el de l’habitatge són “compatibles” a la Constitució, que “els protegeix”. També ha recordat que l’habitatge és “el cinquè pilar de l’Estat del Benestar”.

La degana del Col·legi d’Advocats de Mataró, Maria Pastor Santana, també ha assistit a l’acte i ha denunciat “un augment de l’ocupació delinqüencial” i una ocupació “gairebé a la carta”. També ha reclamat adaptar la legislació a les noves formes de delinqüència, sense oblidar les comunitats de propietaris.

Redacció: ACN Barcelona

Enllaç:https://www.larepublica.cat/minut-a-minut/advocats-reclamen-una-mesura-cautelar-immediata-per-desallotjar-ocupants-illegals-dhabitatge/

Font: www.larepublica.cat