CA | ES

UGT i AMIC engeguen una campanya contra l’explotació laboral de persones estrangeres

27/02/2017

El sindicat UGT i l'Associació d'Ajuda Mútua d'Immigrants a Catalunya (AMIC) han començat una campanya per lluitar contra les situacions d'explotació laboral que pateixen les persones estrangeres i conscienciar els propis afectats perquè ho denunciïn. La precarietat laboral entre les persones immigrants està comportant, diuen, un augment dels casos d'irregularitat sobrevinguda perquè els afectats no compleixen els requisits que exigeix la Llei d'estrangeria.

Segons les dades recollides per AMIC-UGT, en els darrers quatre anys s'ha duplicat el nombre de persones estrangeres que, de cop s'han trobat en situació irregular a Catalunya perquè, tot i estar treballant, no estaven donades d'alta a la Seguretat Social o no podien acreditar haver cotitzat almenys la meitat del temps que fa que viuen aquí.

El sindicat també denuncia que aquesta precarietat laboral s'agreuja pel fet que el 70 % de les autoritzacions de treball que es van fer a persones estrangeres els primer 10 mesos del 2016 van ser per a feines de baixa qualificació, i majoritàriament, com a empleats domèstics o personal de neteja. A més, segons l'Enquesta d'estructura salarial del 2014, els salaris que perceben són, de mitjana, un 31 % inferiors als de la població espanyola.

Davant d'aquestes dades, UGT i AMIC han engegat la campanya "Perill, explotació laboral de persones estrangeres" per donar a conèixer la problemàtica i sensibilitzar els propis afectats. Però també reclamen al Govern espanyol que s'adhereixi al Conveni 143 de l'OIT sobre les migracions en condicions abusives i la promoció de la igualtat de tracte dels treballadors migrants i que modifiqui la legislació vigent per garantir els papers a les persones estrangeres que denunciïn estar treballant en situació irregular.

Font i foto: beteve.cat