Reconeixement als municipis sense correbous

28/04/2017
El Santuari Gaia, Torroella, Roses i Olot rebran els primers ‘Anima'

El Santuari Gaia de Camprodon i els municipis de Roses, Olot i Torroella de Montgrí rebran els primers Premi i Reconeixements “Ànima” de la Comissió de Protecció de Defensa dels Animals del Col·legi d'Advocats de Girona (CPDA ICAG). Aquests guardons han estat creats per distingir a aquelles persones, organitzacions i institucions que treballen per a la protecció dels animals i per a la defensa dels seus drets. El Santuari Gaia rebrà el “Premi Ànima” per la seva labor de rescat d'animals víctimes d'injustícies o per no haver pogut ser productius en la indústria alimentària. També per la gran tasca de conscienciació i denúncia del maltractament animal que duen a terme a través dels mitjans i les xarxes socials. Els municipis de Roses, Olot i Torroella de Montgrí rebran els “Reconeixements Ànima”, per haver-se declarat viles respectuoses envers els animals o haver suprimit correbous. L'any passat va ser el primer en què no es van celebrar correbous ni la polèmica empaitada d'ànecs durant la Festa Major de Roses, arran d'una moció aprovada pel ple de l'Ajuntament rosinc el febrer del 2016. També l'any passat Olot va deixar de celebrar els correbous, mentre que a Torroella de Montgrí el 2016 va ser l'últim any que va tenir lloc aquest espectacle, després que el ple va aprovar una moció abolint-los. Els premis es lliuraran el proper dimarts 2 de maig a la seu del Col·legi d'Advocats de Girona.

Font i Foto: El Punt Avui