Prohibeixen els animals vius en les fires de Lloret de Mar

13/04/2018

El Col·legi d’Advocats de Girona havia criticat al març que hi hagués camells i ponis en la fira medieval del 2017

L’Ajuntament de Lloret de Mar ha prohibit la presència i l’exhibició d’animals vius en les fires del municipi. El consistori ha acceptat l’al·legació del mes passat de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Girona (ICAG), que havia criticat que hi hagués camells i ponis en la fira medieval lloretenca del 2017.

La vocal i portaveu de la comissió de protecció dels drets dels animals dels advocats gironins, Marina Vall-llosada, explica que havien rebut queixes de veïns i entitats animalistes de Lloret des de fa tres anys. En la fira de l’any passat s’hi van exhibir ponis i camells, que eren utilitzats com a “reclam” perquè la gent hi fes passejades, explica l’advocada.

El 6 de març, el col·legi havia presentat una al·legació contra l’aprovació inicial de l’ordenança de protecció i tinença d’animals de Lloret. El col·legi suggeria –segons l’acord del ple de dilluns– que es prohibissin “les exhibicions d’animals vius en atraccions firals o altres esdeveniments firals”.

Sense aus des del 2015

S’ha de recordar que anys enrere, per les crítiques de veïns i entitats per a la protecció dels animals, l’Ajuntament de Lloret ja havia eliminat del cartell de la fira medieval la presència d’aus rapinyaires a partir del 2015.

Al novembre, tindrà lloc la 18a edició de la fira medieval. No hi haurà, però, un dels principals atractius: els animals.

LA FRASE

Estudis veterinaris certifiquen el patiment psicològic dels animals [en les fires]
Marina Vall-llosada
PORTAVEU DE LA COMISSIÓ DE PROTECCIÓ DELS DRETS DELS ANIMALS DEL COL·LEGI D’ADVOCATS

El regidor hi veu una evolució del pensament humà

El regidor de Medi Ambient de Lloret, Jordi Orobitg (ERC-Avancem), justifica per què l’equip de govern ha admès l’al·legació dels advocats de Girona. “El nostre propòsit és defensar els drets de tothom, dels humans i dels animals. I això que en la fira medieval hi havia tots els permisos i un control veterinari dels animals”, afirma el regidor.

Els gestors municipals van acceptar la proposta dels advocats en l’aprovació definitiva de l’ordenança de tinença i protecció d’animals, dilluns. “Hem considerat adient fer un pas endavant i impedir la presència d’animals amb finalitats lúdiques, a la fira medieval [del novembre] i a totes les fires del poble. Tothom ha de ser capaç d’entendre l’evolució del pensament humà. La racionalitat és que fem el més adient per a tothom i no el més convenient als interessos d’alguns.”

L’Ajuntament, però, no dispensarà pinso anticonceptiu als coloms quan n’hi hagi un excés, una mesura que s’aplica a Figueres i Hostalric. El Col·legi d’Advocats de Girona ho havia sol·licitat.