L’advocacia catalana lliura el premi Agustí Juandó i Royo a l’advocat Pere Cuxart, en reconeixement a la seva tasca per potenciar el català en l’àmbit jurídic administratiu

26/02/2016

La Comissió de Llengua Catalana del Consell de l’Advocacia Catalana ha atorgat el X Premi Agustí Juandó i Royo a l’advocat barceloní Pere Cuxart Bartolí. El guardó es va crear el 2004 amb l’objectiu de reconèixer aquelles persones o entitats que en la seva trajectòria professional s’han distingit per la defensa de la llengua catalana en l’àmbit jurídic administratiu.

La cerimònia de lliurament del guardó es durà a terme avui dijous, 25 de febrer, a les 19 hores, al Pati de Columnes del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona. L’acte tindrà les intervencions del vicepresident del Consell de l’Advocacia Catalana, Jordi Albareda; el president de la Comissió de Llengua del Consell, Josep Canício; la vicedegana de l’Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona, Rosa Maria Barberà; la secretària de Relacions amb l’Administració del Departament de Justícia, Patrícia Gomà, i la directora general de Política Lingüística, Ester Franquesa. També hi assistiran nombroses personalitats de l’àmbit jurídic de Catalunya, a més dels degans dels col·legis d’advocats catalans i diversos membres de la Junta de Govern de l’ICAB.

El lliurament del Premi Juandó i Royo és una de les iniciatives per a l’ús i promoció del català a la justícia incloses en el Pla de Treball subscrit per la Generalitat i el Consell de l’Advocacia Catalana.

L’advocat Pere Cuxart Bartolí (Barcelona, 1926) ha estat membre de les diferents comissions de la Llengua del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona des dels anys 60, juntament amb l’advocat Josep Lluís Segarra Zacarini, i coautor del llibre 50 Documents jurídics en català, publicat l’any 1976, que ha estat referent com a document de treball per a l’advocacia catalana. A més de la seva dedicació a la llengua catalana en l’àmbit de l’advocacia també té una llarga trajectòria en els àmbits de l’activisme polític i social.

Font i Foto: gencat.cat