El Tribunal Laboral de Catalunya vol resoldre conflictes col·lectius a l'administració pública

29/05/2017
Patronal i sindicats veuen amb bons ulls que el servei, que ara es limita a l'empresa privada, s'ampliï a Ajuntaments, Diputacions i la Generalitat.

El Tribunal Laboral de Catalunya ha començat a moure fils per poder resoldre, també, conflictes col·lectius a l'administració pública, segons ha pogut saber Catalunya Ràdio. Ara, s'ocupa exclusivament de conflictes col·lectius en empreses privades, com ara vagues o negociacions de convenis.

El més important que cal concretar és que les decisions del Tribunal, format per agents socials i pel govern, les reconegui la funció pública. Ho ha explicat el director de Relacions Laborals, Enric Vinaixa.

"Ens plantegem que l'àmbit públic també pugui discernir les seves controvèrsies laborals en l'àmbit del Tribunal Laboral de Catalunya i que en el mateix àmbit públic, els actes de mediació i conciliació també siguin vinculants. És una feina que estem fent actualment."

Patronal i sindicats han confirmat que s'hi està treballant i veuen bé que el servei s'ampliï a Ajuntaments, Diputacions i Generalitat. Les negociacions han començat aquest any, coincidint amb el 25è aniversari del màxim òrgan extrajudicial de Catalunya.