El Govern aprova la signatura d'un acord amb el Consell de l'Advocacia Catalana per incrementar l'ús del català als jutjats

30/12/2016

El Govern va aprovar dimarts passat la signatura d’un acord entre el Departament de Justícia i el Consell de l’Advocacia Catalana perquè els professionals del torn d’ofici presentin els seus escrits en llengua catalana. Es tracta d’una prova pilot per al 2017 i s’hi podran acollir voluntàriament tots els advocats que presten serveis d’assistència jurídica gratuïta a Catalunya.

L'any 2015 l'ús del català en les sentències dictades en català va caure fins al 8,4%, la pitjor dada de la dècada. En aquest sentit, el Govern proposa diverses mesures per corregir aquesta situació, com ara la campanya "En català, també és de llei", impulsada per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, amb la col·laboració del Departament de Justícia, el Consell dels Il·lustres Col·legis d'Advocats de Catalunya, l'Il·lustre Col·legi de Notaris de Catalunya, el Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya, el Deganat Autonòmic dels Registradors de la Propietat, Mercantils i de Béns Mobles de Catalunya, i el Consell de Col·legis de Graduats Socials de Catalunya.

Font i Foto: Gencat.cat