Curs d'especialització en Dret Matrimonial Canònic

Data formació:
divendres, 19 gener, 2018

Curs d'especialització en Dret Matrimonial Canònic

organitzat pel Tribunal Eclesiàstic del Bisbat de Girona i l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Girona

Circular 181/2017

Benvolgut/uda company/a.

T’informo que els propers dies 19 i 26 de gener, 2, 9, 16 i 23 de febrer es realitzarà, a la sala d’actes de la seu col·legial, un curs d’especialització en Dret Matrimonial Canònic a fi de fomentar l’especialització dels advocats que actuen davant els Tribunals Eclesiàstics i especialment el de Girona, atesa l’exigència del cànon 1483 del Codi de dret canònic. Superar aquest curs, o altres que demostrin capacitat suficient, serà requisit imprescindible per formar part del llistat d'advocats autoritzats a actuar davant el Tribunal Eclesiàstic de Girona.

La realització d’aquest curs d'actualització es demanarà tant pels lletrats que s'inicien en aquesta branca del dret com pels que ja consten inscrits actualment en el llistat especial del Tribunal Eclesiàstic de Girona i en el torn d’ofici eclesiàstic del Col.legi, per la qual cosa habilita en aquest torn. Si no es fa el curs, els companys i les companyes inscrites al torn d’ofici eclesiàstic del Col.legi i en el llistat del Tribunal Eclesiàstic de Girona, causaran baixa.

Aquest curs habilita per a l’exercici en el Torn d’ofici d’Eclesiàstic.

Per obtenir l’actualització/habilitació esmentada s’exigeix el compliment del 80% d’assistència a les sessions programades

Pots formalitzar la inscripció a la Secretaria del Col·legi d’Advocats de Girona en el moment de presentar la butlleta, o bé fent l’ingrés al c/c “LA CAIXA” ES95 2100 8101 91 2200092267, i remetent posteriorment el comprovant i la butlleta d’inscripció al fax 972 20 04 23 o al correu-e secretaria@icag.cat

El preu del curs:

• Col·legiats: 100€
  • No col·legiats: 200€

Cordialment,

Josep Viella Massegú

President de la Comissió de Persona i Família

Girona, 20 de desembre de 2017

Divendres, 19 de gener de 2018

¹ 15.30h a 17h: El consentiment i la forma canònica. Matrimoni com a sagrament. La indissolubilitat del matrimoni. La formació mínima per als futurs esposos.

Sr. Jaime Serrano de Quintana, Advocat.

¹ 17h a 18.30h: Impediments matrimonials. El defecte de forma.

Mn. Rafael Felipe, Jutge del Tribunal Eclesiàstic de Girona.

Divendres, 26 de gener de 2018

¹ 15.30h a 17h - El c. 1095,2 i 3. Incapacitat per causes de naturalesa psíquica. Les anomalies psíquiques. Terminologia bàsica de caràcter psíquic. La immaduresa.

Sra. Carme Freixas i Font, Psicòloga.

¹ 17h a 18.30h - El c. 1095,2 i 1.095,3. Incapacitat per causes de naturalesa psíquica. Requisits Jurídics.

Dra. María Jesús Gutiérrez del Moral, Professora titular de dret eclesiàstic de l‘Estat de la Universitat de Girona (UdG).

Divendres, 2 de febrer de 2018

¹ 15.30h a 17h - El c.1101. L’exclusió del matrimoni o dels elements o propietats essencials.

Sra. Sandra Álvarez, Defensora del Vincle del Tribunal Eclesiàstic de Girona.

¹ 17h a 18.30h - El c.1097 i ss. L'error sobre la persona i sobre la qualitat de la persona. L'error dolós.

Mn. Pere Bellvert, Vicari Judicial del Tribunal Eclesiàstic de Girona.

Divendres, 9 de febrer de 2018

¹ 15.30h a 17h - El procés ordinari de nul•litat I: Competència, estructura del tribunal, legitimació i postulació. La fase introductòria. Demanda i contestació de la demanda. Formulació del dubte.

Mn. Cosme Badia, Secretari del Tribunal Eclesiàstic de Girona.

¹ 17h a 18.30h - El procés ordinari de nul•litat II: fases instructora i de discussió; la decisió de la causa. Mitjans de prova i conclusions. El problema de la prova.

Mn. Cosme Badia, Secretari del Tribunal Eclesiàstic de Girona.

Divendres, 16 de febrer de 2018

¹ 15.30h a 17h - El procés breu: "Processus Brevior". Com aplicar-lo segons els diferents capítols de nul•litat que es preveuen en el cas concret.

Mn. Pere Bellvert, Vicari Judicial del Tribunal Eclesiàstic de Girona.

¹ 17h a 18.30h - Procediments especials: procés documental (c. 1688 i ss), matrimoni rat i no consumat (c. 1697), separació (c. 1151 i ss, c. 1692 i ss). Efectes de la nul•litat canònica. El vetitum. El reconeixement civil de la sentencia canònica.

Sr. Abel Pié Lacueva, Advocat. Defensor del Vincle del Tribunal Eclesiàstic de Vic.

Divendres, 23 de febrer de 2018

¹ 15.30h a 17h - Els recursos. A) al llarg del procés de la instancia; B) en especial el d’apel•lació en els procediments ordinari i breu; C) a la 2a instancia: D) a la 3a instancia. Referència a la nova proposició de prova. L'estructura judicial de l'Església. Tribunals nacionals i romans. Jerarquia.

Mn. Rafael Felipe, Jutge del Tribunal Eclesiàstic de Girona.

AdjuntMida
PDF icon Butlleta d'inscripció280.68 KB