Comissió del Torn d'Ofici i d'Assistència al Detingut

La Comissió del Torn d’Ofici de l’ICAG, presidida per un diputat o diputada de la Junta de Govern, actua com a òrgan de suport a aquesta darrera, a qui correspon la direcció i l’execució concreta de l’organització del servei del torn d’ofici, assistència al detingut i orientació jurídica dins la demarcació del Col·legi a Girona.

La Comissió està integrada per un màxim de vint membres col·legiats i adscrits al servei del torn d’ofici que són designats i cessats per la mateixa Junta de Govern; la seva missió és proposar a aquest òrgan, sense caràcter vinculant, l’adopció de qualsevol decisió que consideri necessària per al funcionament del servei del torn d’ofici.

La Comissió es reuneix quinzenalment, a convocatòria del president o la presidenta, per tractar els assumptes que determina el Reglament del torn d’ofici del Col·legi de Girona (Resolució JUS/454/2011, de 7 de febrer). En l’àmbit del nostre Col·legi, la Comissió del Torn d’Ofici, per delegació de la Junta de Govern, també coordina amb altres organismes i institucions públiques les mesures dirigides a la millora del servei.

La Comissió del Torn d’Ofici, a través del president o de la persona en qui aquest delegui, participa en les reunions de la Comissió d’Assistència Jurídica del Consell dels Il·lustres Col·legis d’Advocats de Catalunya, que s’encarrega de coordinar les actuacions conjuntes de l’advocacia catalana en matèria de torn d’ofici, assistència al detingut i assistència jurídica gratuïta de Catalunya. Aquesta Comissió dóna suport tècnic i jurídic en la matèria als col·legis d’advocats de Catalunya, unifica els criteris d’interpretació i intervé en diferents comissions i grups de treball  amb l’Administració.

Finalment, el Col·legi d’Advocats de Girona és una entitat col·laboradora de la Generalitat de Catalunya, ja que té delegades les competències en matèria de justícia, i gestiona la subvenció de la prestació dels serveis d’assistència jurídica gratuïta en la demarcació del Col·legi.

President: Sr. Albert Sierra Vicens

Vocals: