Sessió de presentació del Dret col·laboratiu

13 de juny, a les 19h

Circular 74-2019

Benvolgut company, benvolguda companya,

T’informo que el proper dijous dia 13 de juny, a les 19h, a la seu col·legial, tindrà lloc una sessió de presentació del Dret Col·laboratiu com a ADR (Alternative Dispute Resolution). La sessió també servirà com a presentació a Girona de l’Associació Catalana de Dret col·laboratiu, creada recentment.

La sessió serà presentada i conduïda pel Degà de la Facultat de Dret, Albert Ruda González, el secretari de l’ICAG, Francesc Rebled Sarrà, i comptarà amb la participació de la presidenta i de la secretària de l’Associació Catalana de Dret col·laboratiu, Montserrat Tur i Elena Lauroba, que ens explicaran de què parlem quan parlem de dret col·laboratiu, el seu origen, concepte i futur.

El dret col·laboratiu és un mètode alternatiu de resolució de conflictes, que permet a l'advocacia portar a terme una negociació, de forma innovadora, col·laborativa, honesta i sincera envers l’altra part, sense que això suposi perdre la fermesa en la defensa dels interessos dels seus clients. Sens dubte, el dret col·laboratiu permet un exercici molt més satisfactori de la professió.

El dret col·laboratiu s’associa a l'àmbit empresarial i del dret de família, però s’està utilitzant progressivament en altres àmbits del dret.

Comencem a parlar del dret col·laboratiu a partir del coneixement d’històries d’èxit en el dret comparat. Actualment, hi ha un creixent interès i oferta d'advocats col·laboratius. El 21 de setembre del 2017, el Departament de Justícia va organitzar al CEJFE una Jornada sobre dret col·laboratiu, on es va presentar l’Associació catalana de Dret Col·laboratiu.

Et convidem a saber-ne més; https://dretcolaboratiu.cat/

La inscripció és gratuïta, amb compromís d’assistència, a l’adreça electrònica secretaria@icag.cat

Cordialment,

Girona, 4 de juny de 2019